سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوختن کولر گازی بوش

نحوه تشخیص سوختن موتور کولر گازی 

موتور هر وسیله‌ای خواه موتور اتومبیل باشد، خواه سشوار و یا همین کولر گازی، مرکز اصلی و سیستم هماهنگ کننده اجزای دستگاه مورد نظر با یکدیگر است. پس در صورتی که موتور یک محصول بسوزد، یقینا نمی‌توان انتظار درست کارکردن را از آن داشته باشیم؛ به عبارت دیگر اگر کمپرسور کولر گازی مثل معمول کار نکند، نمی‌توانید انتظار سرد شدن محیط را داشته باشید. این روزها خصوصا با گرم شدن کره زمین استفاده از کولرهای گازی و اسپلیت ها بیشتر از گذشته رواج پیدا کرده و به همان نسبت هم ما بیشتر از گذشته شاهد بروز مشکل در کمپرسور این دستگاه هستیم. در واقع می‌توان گفت این مشکل جزو شایع‌ترین عیب‌هایی به حساب می آید که در کولر گازی با آن مواجه هستیم. علائم زیر می‌توانند نشان‌دهنده سوختن موتور کولر گازی باشند.

1. پریدن فیوز برق به‌صورت مداوم

یکی از علت‌های شایعی که می‌تواند نشانه خراب شدن کمپرسور کولر گازی باشد، پریدن مکرر فیوز برق است. پس اگر کولر شما با گرما مواجه شده و از طرف دیگر فیوز برق شما هم به‌صورت مداوم می‌پرد، می‌توانید به این احتمال شک کنید.

2. عدم وجود ارتعاش در کولر

هنگام روشن کردن کولر همه اجزا در تناسب با یکدیگر شروع به کار می‌کنند؛ اما اگر در این بین ارتعاشی از کولر خود مشاهده نکردید، می‌تواند به علت سوختن موتور باشد. البته از دیگر علل نبود ارتعاش در کولر گازی و اسپیلت، می‌توان به معیوب بودن خازن اشاره کرد. پس در صورت مشاهده چنین مشکلی علت را بررسی و آن را رفع کنید.

3. عدم سرما سازی کافی

از شایع‌ترین عللی که می‌تواند شما را از بابت سوختن موتور کولر گازی مطمئن کند، عدم سرمای کافی است. برای اینکه مطمئن شوید که کولر وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهد یا خیر، باید حدود 15 دقیقه صبر کنید، اگر در دمای محیط تغییر ایجاد نشد، یکی از علل این مشکل می‌تواند یخ‌زدگی کولر به علت کثیفی کمپرسور یا مشکل در گاز مبرد آن باشد. البته از دیگر علت‌های چنین مشکلی، معیوب بودن کمپرسور را نیز می‌توان در نظر گرفت.

تعمیر مایکروفر بوش در تهران

تعمیر کولر گازی بوش جنوب تهران

تعمیر ظرفشویی بوش

تعمیرگاه مرکزی تعمیر لباسشویی بوش

نمایندگی تعمیرات یخچال ساید بوش

سرویس یخچال بوش

تعمیرات بوش